Як мешканцям Франківщини не стати жертвами маніпуляцій у відому "Чорну п’ятницю"
Опубліковано : Франківський Новинар
В останню п’ятницю листопада проходить Чорна п’ятниця, коли всi торговi точки пропонують великi знижки на свої товари. Але чи дiйсно це так? Як це стати жертвою манiпуляцiй?
Пише Iнформатор з посиланням на Головне управлiння Держпродспоживслужби в Iвано-Франкiвськiй областi.
Цього року Чорна п’ятниця припадає на 24 листопада. Багато магазинiв роблять потужну рекламу, аби заоохотити клiєнтiв. Але не завжди реклама є дiйснiстю, часто магазини переклеюють цiнникiв на передоднi та просто завищують цiни, щоб саме в п’ятницю пiд виглядом суперової знижки продати товар за ринковою цiною.
Ще одним ходом маркетологiв в цей день є акцiї 1 + 1 = 3, тобто три речi за цiною двох. Така пропозицiя дiйсно виглядає привабливо для потенцiйного покупця, але головне не забувати, що в цiну двох товарiв, вже включена цiна третього. Така сама ситуацiя з “купуй 4 штуки– 5-та в подарунок”.
Багато людей в Чорну п’ятницю для покупок використовують iнтернет, але не завжди це безпечно, тому що в такий шалений бум знижок можна потрапити на шахраїв.
Тому перед покупкою в iнтернет-магазинi потрiбно уточнювати iнформацiю про продавця:
мiсце знаходження торгової точки чи юридична адреса;
найменування магазину;
термiни доставки;
вiдомостi про товар та його характеристики;
гарантiйнi зобов’язання;
точна вартiсть товару.
Особливу увагу потрiбно придiляти можливiсть пiсляплати, адже шахраї оманливими пропозицiями у мiнус 90% наживаючи на довiрливих людях, якi оплачують товар на перед. Крiм того, важливо переглядати рейтинг та читати вiдгуки.
В перiод цiнопаду, потрiбно бути надзвичайно обачним, адже привабливi знижки та акцiї, можуть бути лише маркетинговим кроком рекламодавцiв, а цiни на деякi групи товарiв вже зi знижками можуть бути завищенi.
Також маркетологам потрiбно звертати особливу увагу на створену рекламу, щоб не порушити закон.
Згiдно з Законом України «Про рекламу», «знижка» – це тимчасове зменшення цiни товару, яке надається покупцям (споживачам). Рекламна iнформацiя про знижки повинна вiдповiдати певним вимогам:
реклама про знижку цiн на продукцiю, про розпродаж повинна мiстити вiдомостi про мiсце, дату початку i закiнчення знижки цiн на продукцiю, розпродаж, а також про спiввiдношення розмiру знижки до попередньої цiни реалiзацiї товару. В аудiальних медiа така реклама повинна мiстити зазначення джерела iнформацiї, з якого можна дiзнатися про умови надання знижок або проведення розпродажу;
реклама про проведення конкурсiв, лотерей, розiграшiв призiв, заходiв рекламного характеру тощо повинна мiстити iнформацiю про строки та мiсце проведення цих заходiв та вказувати iнформацiйне джерело, з якого можна дiзнатися про умови та мiсце проведення цих заходiв;
у рекламi забороняється використовувати засоби i технологiї, якi справляють вплив на пiдсвiдомiсть споживачiв реклами.
Вище вказанi вимоги також розповсюджуються i на iншi види реклами, також мовою реклами є державна мова. Тому використання термiнiв «SALE», «BLACK FRIDEY» i тощо можливо тiльки за наявностi правового захисту вiдповiдно до законодавства про охорону прав iнтелектуальної власностi.
У випадках, коли реклама розповсюджується з порушенням вимог Закону України “Про рекламу”, слiд звертатись до Головного управлiння Держпродспоживслужби в Iвано-Франкiвськiй областi за телефоном (0342) 528398.
Хочете повідомити нам свою новину? Пишіть на електронну адресу ifnews.org.ua@gmail.com. Слідкуйте за нашими новинами в Твіттер і долучайтеся до нашої групи і сторінки у Фейсбук.
Джерело: informator