Димитрівська субота: Чому моляться за померлих?
Автор : Євген Заплетнюк
У ÑÐ¸Ð»Ñ Ð¿ÐµÐ²Ð½Ð¸Ñ ÑÑÑоÑиÑÐ½Ð¸Ñ Ð¾Ð±ÑÑавин, в ÑÑбоÑÑ Ð½Ð°Ð¿ÐµÑÐµÐ´Ð¾Ð´Ð½Ñ Ð´Ð½Ñ Ð¿Ð°Ð¼’ÑÑÑ ÑвÑÑого ÐимиÑÑÑÑ Ð¡Ð¾Ð»ÑнÑÑкого, в ÑÑадиÑÑÑ Ð£ÐºÑаÑнÑÑÐºÐ¾Ñ Ð¦ÐµÑкви ÑвÑйÑла пÑакÑика Ð¿Ð¾Ð¼Ð¸Ð½Ð°Ð½Ð½Ñ ÑÑÑÑ Ð²Ñд вÑÐºÑ Ð¿Ð¾Ð¼ÐµÑÐ»Ð¸Ñ Ð¾ÑÑÑв Ñ Ð¼Ð°ÑеÑÑв наÑÐ¸Ñ . ÐÑо Ñе згадÑÑ Ñе миÑÑÐ¾Ð¿Ð¾Ð»Ð¸Ñ ÐеÑÑо Ðогила в ÑвоÑÐ¼Ñ Ð²ÑÐ´Ð¾Ð¼Ð¾Ð¼Ñ «Ð¢Ñебникѻ. РанÑÑе на Ð ÑÑÑ ÑÑого Ð´Ð½Ñ Ð¿Ð¾Ð¼Ð¸Ð½Ð°Ð»Ð¸ лиÑе воÑнÑв, коÑÑÑ Ð²Ñддали ÑÐ²Ð¾Ñ Ð¶Ð¸ÑÑÑ Ð½Ð° Ð¿Ð¾Ð»Ñ Ð±Ð¸Ñви. То ж не дивно, Ñо ÑнÑÑ ÐомÑÑÐ½Ñ Ð¦ÐµÑкви Ñакого звиÑÐ°Ñ Ð½Ðµ знаÑÑÑ. Ðз плином ÑаÑÑ, в димиÑÑÑвÑÑÐºÑ ÑÑбоÑи поÑали молиÑовно згадÑваÑи й вÑÑÑ ÑнÑÐ¸Ñ Ð¿Ð¾Ð¼ÐµÑÐ»Ð¸Ñ , не лиÑе вÑйÑÑÐºÐ¾Ð²Ð¸Ñ . Таким Ñей Ð´ÐµÐ½Ñ Ð·Ð±ÐµÑÑгÑÑ Ñ Ð´Ð¾ наÑÐ¸Ñ Ð´Ð½Ñв.
Ðдним Ñз найбÑлÑÑ ÑÐºÐ»Ð°Ð´Ð½Ð¸Ñ Ð±Ð¾Ð³Ð¾ÑловÑÑÐºÐ¸Ñ Ð¿Ð¸ÑанÑ, Ñо Ð¼Ð°Ñ Ð·Ð½Ð°ÑÐµÐ½Ð½Ñ Ð½Ðµ ÑÑлÑки Ð´Ð»Ñ ÑеоÑÑÑ Ñ ÑиÑÑиÑнÑÑкого жиÑÑÑ, але й Ð´Ð»Ñ Ð¹Ð¾Ð³Ð¾ пÑакÑики, Ñ Ð¿Ð¸ÑÐ°Ð½Ð½Ñ Ð·Ð°Ð³ÑÐ¾Ð±Ð½Ð¾Ñ ÑÑаÑÑÑ Ð»Ñдини. СÑÐ¾Ð³Ð¾Ð´Ð½Ñ Ñимало пÑевдоÑеÑков, наÑебÑо з Ð´Ð¾Ð¿Ð¾Ð¼Ð¾Ð³Ð¾Ñ Ð¡Ð²ÑÑого ÐиÑаннÑ, запеÑеÑÑÑÑÑ Ð¼Ð¾Ð¶Ð»Ð¸Ð²ÑÑÑÑ ÑÑнÑÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ Ð²ÑÑного жиÑÑÑ Ð¿Ð¾ ÑмеÑÑÑ. ÐÐ´Ð½Ñ Ð· Ð½Ð¸Ñ Ð·Ð°Ð¿ÐµÑеÑÑÑÑÑ ÑÑнÑÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ Ð´ÑÑÑ, ÑнÑÑ – пекла, ÑнÑÑ – вводÑÑÑ Ð¾ÐºÑÑм ÑÐ°Ñ Ñа пекла Ñе ÑкÑÑÑ Ð¾ÑÐ¾Ð±Ð»Ð¸Ð²Ñ Ð¿Ð¾ÑойбÑÑÐ½Ñ Ð¼ÑÑÑÑ, Ñе ÑнÑÑ – вÑдкидаÑÑÑ Ð¼Ð¾Ð¶Ð»Ð¸Ð²ÑÑÑÑ ÑпÑлкÑÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ Ñа наÑого Ð²Ð¿Ð»Ð¸Ð²Ñ Ð½Ð° Ð´Ð¾Ð»Ñ Ð¿Ð¾ÐºÑÐ¹Ð½Ð¸Ñ Ð»Ñдей Ñ Ð²ÑÑноÑÑÑ.
ÐайкÑаÑим доказом ÐожеÑÑвенного Ð¿Ð¾Ñ Ð¾Ð´Ð¶ÐµÐ½Ð½Ñ ÐÑавоÑлав’Ñ Ñ Ñе, Ñо його вÑÑовÑÐµÐ½Ð½Ñ ÒÑÑнÑÑÑÑÑÑÑ Ð±ÐµÐ·Ð¿Ð¾ÑеÑеднÑо на ÑÑÑÐ¸Ð½Ð°Ñ Ð¡Ð²ÑÑого ÐиÑÑма, а Ñазом Ñз СвÑÑенним ÐеÑеданнÑм, вони ÑкладаÑÑÑ Ð¾Ð´Ð½Ðµ, гаÑмонÑÑне Ñа неподÑлÑне ÑÑле – живий доÑвÑд ЦеÑкви. Таким Ñином можна ÑÑвеÑджÑваÑи, Ñо лиÑе ÑÑ Ð¦ÐµÑÐºÐ²Ñ Ð¼Ð¾Ð¶Ð½Ð° вважаÑи ÐÑÑиноÑ, Ñ ÑÐºÐ¾Ñ Ð·Ð¾Ð²Ð½ÑÑÐ½Ñ Ð¾Ð±ÑÑди Ñа вÑÑовÑÐµÐ½Ð½Ñ Ð½Ðµ ÑÑпеÑеÑаÑÑ Ð´ÑÑ Ñ Ð¡Ð²ÑÑого ÐиÑаннÑ, а пÑдÑвеÑджÑÑÑÑ Ñ Ð¿ÑдкÑеÑлÑÑÑÑ Ð¹Ð¾Ð³Ð¾.
Рамки наÑÐ¾Ñ Ñозмови, на жалÑ, не даÑÑÑ Ð½Ð°Ð¼ можливоÑÑÑ Ð´ÐµÑалÑно ÑозглÑнÑÑи вÑÑ Ð½ÐµÐ¾Ð±Ñ ÑÐ´Ð½Ñ Ð² ÑÐ°ÐºÐ¾Ð¼Ñ Ð²Ð¸Ð¿Ð°Ð´ÐºÑ ÑвÑдÑÐµÐ½Ð½Ñ Ð¡Ð²ÑÑÐµÐ½Ð½Ð¾Ñ Ð½Ð°Ñки ЦеÑкви з ÑÑого пÑиводÑ. Ðднак, вÑе-Ñаки, ми дÑже коÑоÑко, майже Ñезово, згадаÑмо пÑо найважливÑÑÑ Ð´Ð¾Ð³Ð¼Ð°Ñи вÑÑи, пов’ÑÐ·Ð½Ñ Ð· ÑеалÑнÑÑÑÑ Ð¿Ð¾ÑойбÑÑного жиÑÑÑ.
СвÑÑе ÐиÑÐ°Ð½Ð½Ñ Ð²ÑиÑÑ Ð¿Ñо Ñе, Ñо пÑÑÐ»Ñ ÑмеÑÑÑ Ð»Ñдина не пеÑеÑÑÐ°Ñ ÑÑнÑваÑи Ñк оÑобиÑÑÑÑÑÑ, але пÑодовжÑÑ ÑÐ²Ð¾Ñ ÑÑнÑÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ Ð² ÑнÑÑй ÑеалÑноÑÑÑ, Ñо поки Ð´Ð»Ñ Ð»Ñдей Ñ Ð½ÐµÐ·Ð±Ð°Ð³Ð½ÐµÐ½Ð½Ð¾Ñ, але вÑд ÑÑого – не Ð¼ÐµÐ½Ñ ÑеалÑÐ½Ð¾Ñ Ñим Ð½Ð°Ñ Ð²Ð¸Ð´Ð¸Ð¼Ð¸Ð¹, ÑÑзиÑний ÑвÑÑ ( 1 ÐоÑ. 2:9).
ÐоÑойбÑÑний ÑвÑÑ Ð½ÐµÐ¾Ð´Ð½Ð¾ÑÑдний по пÑиÑодÑ. ÐÑн подÑлÑÑÑÑÑÑ Ð½Ð° Ð´Ð²Ñ Ð¿ÑинÑипово ÑÑÐ·Ð½Ñ ÑаÑÑини: Ñай Ñа пекло.
- Рай, або ж ЦаÑÑÑво ÐебеÑне, Ñе Ñе мÑÑÑе або ÑÑан, Ñо оÑÑкÑÑ Ð»Ñдей, коÑÑÑ Ð²Ð¸Ð±Ñали лÑбов Ñа ÑÑ Ð²ÑÑленнÑ, оÑÐ½Ð¾Ð²Ð½Ð¾Ñ ÑÑннÑÑÑÑ Ñвого жиÑÑÑ (Рим. 14:17).
- Ðекло – навпаки – пÑизнаÑене Ð´Ð»Ñ Ð´Ð¸Ñвола Ñа його ÑлÑг (ÐÑ.25: 9, 27:3 ).
Ðа ÐºÐ¾Ð¶Ð½Ñ Ð»ÑÐ´Ð¸Ð½Ñ Ð¿Ð¾ ÑмеÑÑÑ ÑÐµÐºÐ°Ñ Ð¡Ñд Ðожий (ÐÑ. 25:13), на ÑÐºÐ¾Ð¼Ñ Ð²Ð¾Ð½Ð° вÑдповÑдаÑиме за пÑожиÑе жиÑÑÑ (ÐÑ.24:46). Також ми знаÑмо, Ñо ÑÑ Ð±Ñде два. ÐеÑÑий – одÑÐ°Ð·Ñ Ð¿Ð¾ ÑмеÑÑÑ (ÐвÑ.9:27). ÐÑн не оÑÑаÑоÑний. ÐÑÑгий бÑде пÑи кÑнÑÑ ÑвÑÑÑ (ÐÑ.24:29-30). Також ми знаÑмо, Ñо Ðог дозволÑÑ Ð»ÑдÑм на землÑ, Ñе за жиÑÑÑ, пÑклÑваÑиÑÑ Ð·Ð° помеÑÐ»Ð¸Ñ , Ñа ÑиниÑи добÑÑ ÑпÑави Ñ ÑÑ Ð½Ñ Ð¿Ð°Ð¼’ÑÑÑ, заÑади зÑÑÐ»ÐµÐ½Ð½Ñ Ð´ÑÑÑ Ñа ÑпаÑÑннÑ, Ñо може повпливаÑи на поÑмеÑÑÐ½Ñ ÑÑаÑÑÑ Ð»Ñдини (СиÑÐ°Ñ 7:36, Як.5:16).
Ðз поглÑÐ´Ñ Ðога, лÑди не вмиÑаÑÑÑ, а пÑоÑÑо змÑнÑÑÑÑ ÑоÑÐ¼Ñ Ñа мÑÑÑе Ñвого бÑÑÑÑ – Ð´Ð»Ñ ÐÑого вÑÑ Ð¶Ð¸Ð²Ñ (Ðк.20:38, Рим. 14:8) . У ÑвоÑÑ Ð¼Ð¾Ð»Ð¸ÑÐ²Ð°Ñ Ð¼Ð¸ звеÑÑаÑмоÑÑ Ð´Ð¾ СпаÑиÑелÑ, в ÑиÑÑ ÑÑÐºÐ°Ñ ÐºÐ»ÑÑÑ Ð²Ñд ÑÐ°Ñ Ñа пекла (Ðб.1:18). Ð ÑнÑÐ¾Ð¼Ñ Ð¼ÑÑÑÑ ÐÑн обÑÑÑв СвоÑм ÑÑнÑм ÑÑÑи Ñа задоволÑнÑÑи ÑÑ Ð½Ñ Ð¼Ð¾Ð»Ð¸Ñви (Ðн.14:13-14).
У СвÑÑÐ¾Ð¼Ñ ÐиÑÑÐ¼Ñ Ð·ÑÑÑÑÑÑаÑмо Ñимало мÑÑÑÑ, коÑÑÑ Ð¿Ð¾ÐºÐ°Ð·ÑÑÑÑ Ð½Ð°Ð¼, Ñо лÑди вÑддавна молилиÑÑ Ð·Ð° помеÑÐ»Ð¸Ñ . Так, молилиÑÑ ÑеÑÑÑи пÑо Ñвого помеÑлого бÑаÑа ÐазаÑÑ (Ðн. 11:21,32-40). ÐоливÑÑ Ð¿ÑоÑок ÐаÑÑÑ (ÐаÑ.3:4-5) Ñа Юда ÐаккавейÑÑкий (2 Ðак.12:43-45). Ðа молиÑÐ¾Ð²Ð½Ñ Ð·Ð³Ð°Ð´ÐºÑ Ð¿Ñо помеÑÐ»Ð¸Ñ Ð½Ð°Ð²ÑÑÑ Ð²Ð»Ð°ÑÑовÑвали оÑÐ¾Ð±Ð»Ð¸Ð²Ñ ÑÑапези на гÑÐ¾Ð±Ð°Ñ (СиÑ.7:36, ÐÑем.16:7,Тов.4:17) або поÑÑили (1 ЦаÑ.31:13; 2ЦаÑ.1:12). ÐпоÑÑол Ðавло моливÑÑ Ð¿Ñо помеÑлого ÐниÑиÑоÑа (2 Тим.1:18).
ÐÑже, ÑÑнÑÑ Ð±Ð°Ð³Ð°Ñо ÑвÑдÑÐµÐ½Ñ Ñого, Ñо Ñк Ñ Ð¡ÑаÑозавÑÑнÑй, Ñак Ñ Ð² ÐовозавÑÑнÑй ЦекÑвÑ, ÑвÑÑÑ Ñа пÑÐ°Ð²ÐµÐ´Ð½Ñ Ð»Ñди молилиÑÑ Ð·Ð° помеÑÐ»Ð¸Ñ Ñа заповÑдали Ñак молиÑиÑÑ ÑнÑим (Як.5:16; 1 Тим.2:1)
ÐÐ»Ñ Ñого поминаÑи Ñ Ð¼Ð¾Ð»Ð¸ÑÐ²Ð°Ñ ÑÐ¸Ñ , Ñ Ñо вже помеÑ?
ÐÐ»Ñ Ñого, Ñоб виконаÑи ÑвÑй Ñ ÑиÑÑиÑнÑÑкий обов’Ñзок Ñ ÑвиÑи лÑбов Ñим, Ñ Ñо Ñам ÑÐ¾Ð±Ñ Ð´Ð¾Ð¿Ð¾Ð¼Ð¾Ð³Ñи вже не може. Ðи знаÑмо, Ñо помеÑÐ»Ñ Ð»Ñди з ÑаÑÑ ÑпокоÑÐ½Ð½Ñ Ð¾ÑÑкÑÑÑÑ Ð½Ð° ÑÐ²Ð¾Ñ Ð²ÑÑÐ½Ñ ÑÑаÑÑÑ. Ð¡Ð°Ð¼Ñ ÑÐ¾Ð±Ñ Ð²Ð¾Ð½Ð¸ допомогÑи вже не можÑÑÑ, Ñ Ð½ÑÑого ÑамоÑÑÑйно змÑниÑи Ñ ÑвоÑй подалÑÑÑй Ð´Ð¾Ð»Ñ – Ñеж. Ðле Ñе можемо ми – живÑ. Ð¢Ð¾Ð¼Ñ Ð² пам’ÑÑÑ Ð¿Ñо Ð½Ð¸Ñ Ð¼Ð¸ ÑвоÑимо молиÑвÑ, милоÑÑинÑ, пÑÑÑ Ñа ÑнÑÑ Ð´Ð¾Ð±ÑÑ Ð´Ñла Ñим пÑоÑÑгÑÑмо ÑÑÐºÑ Ð´Ð¾Ð¿Ð¾Ð¼Ð¾Ð³Ð¸ поÑÑебÑÑÑим. ÐдноÑаÑно з Ñим, наÑÑ Ð¼Ð¾Ð»Ð¸Ñви за ближнÑÑ ÑоблÑÑÑ ÑнÑе диво. Ðони маÑÑÑ Ð²Ð»Ð°ÑÑивÑÑÑÑ Ñозм’ÑкÑиÑи наÑе ÑеÑÑÑве Ñа згÑÑбÑле ÑеÑÑе, Ñ Ð¾Ð´Ð½Ð¾ÑаÑно допомагаÑÑÑ Ñ Ñим лÑдÑм, за ÑÐºÐ¸Ñ Ð¼Ð¸ молимоÑÑ, Ñ Ð½Ð°Ð¼ Ñамим.
Як нинi поминаÑÑÑ Ð¿Ð¾Ð¼ÐµÑÐ»Ð¸Ñ ?
ЦеÑква навÑаÑ, Ñо ÐоÑÐ¿Ð¾Ð´Ñ Ð½Ðµ погоÑдÑÑ Ð¶Ð¾Ð´Ð½Ð¾Ñ Ð±Ð»Ð°Ð³Ð¾Ñ ÑпÑавоÑ, ÑÐºÑ Ð¼Ð¸ ÑиниÑимемо Ð´Ð»Ñ ÑпаÑÑÐ½Ð½Ñ Ð½Ð°ÑÐ¸Ñ Ð±Ð»Ð¸Ð¶Ð½ÑÑ . Рне Ð¼Ð°Ñ Ð·Ð½Ð°ÑеннÑ, Ñи ÑÑ Ð±Ð»Ð¸Ð¶Ð½Ñ Ñе живÑ, Ñи вже помеÑлÑ. ТÑÑ Ð½Ð° пеÑÑÐ¾Ð¼Ñ Ð¼ÑÑÑÑ, звиÑайно, ÑÑоÑÑÑ Ð·Ð°Ð³Ð°Ð»ÑноÑеÑковна молиÑва. ÐÐ»Ñ ÑпаÑÑÐ½Ð½Ñ Ð´ÑÑÑ Ð»Ñдини Ð¼Ð°Ñ Ð²ÐµÐ»Ð¸Ñезне знаÑÐµÐ½Ð½Ñ ÑÑ ÑÑаÑÑÑ Ñ Ð¡Ð²ÑÑÐ¸Ñ Ð¢Ð°ÑнÑÑÐ²Ð°Ñ . ТомÑ, найпеÑÑе Ñа найважливÑÑе – Ñе Ð¿Ð¾Ð¼Ð¸Ð½Ð°Ð½Ð½Ñ ÑÐ¼ÐµÐ½Ñ Ð¶Ð¸Ð²Ð¸Ñ Ð°Ð±Ð¾ помеÑÐ»Ð¸Ñ Ð¿Ñд ÑÐ°Ñ ÐожеÑÑÐ²ÐµÐ½Ð½Ð¾Ñ Ð»ÑÑÑÑгÑÑ, Ñа на ÐÑоÑкомÑдÑÑ, Ñо Ñй пеÑедÑÑ. Ðоки лÑдина жива, вона Ð¼Ð°Ñ Ð¼Ð¾Ð¶Ð»Ð¸Ð²ÑÑÑÑ ÑамоÑÑÑйно пÑиÑÑÑпаÑи до ÐÐ²Ñ Ð°ÑиÑÑÑÑ. Рколи помеÑла, Ñо ÑÑ ÑодиÑÑ, дÑÑзÑ, Ñи навÑÑÑ Ð²Ð¾Ñоги, можÑÑÑ Ð·Ð°Ð¼Ð¾Ð²Ð»ÑÑи оÑÐ¾Ð±Ð»Ð¸Ð²Ñ Ð¿Ð¾Ð¼Ð¸Ð½Ð°Ð»ÑÐ½Ñ Ð±Ð¾Ð³Ð¾ÑлÑжÑÐ½Ð½Ñ Ð² ÑÑ Ð¿Ð°Ð¼’ÑÑÑ, накладаÑи з благоÑÐ»Ð¾Ð²ÐµÐ½Ð½Ñ Ð´ÑÑ Ñвника на Ñебе пÑÑÑ, ÑвоÑиÑи милоÑÑÐ¸Ð½Ñ Ñа ÑнÑÑ Ð´Ð¾Ð±ÑÑ ÑпÑави. ÐÑе Ñе може допомогÑи дÑÑÑ Ð¿Ð¾Ð¼ÐµÑÐ»Ð¸Ñ .
Що Ñаке ÐаÑаÑÑÐ°Ñ Ñа ÐÐ°Ð½Ð°Ñ Ð¸Ð´Ð°?
ÐаÑаÑÑÐ°Ñ – (з гÑеÑÑÐºÐ¾Ñ – клопоÑаннÑ) Ñе оÑобливий богоÑлÑжбовий Ñин, коÑÑий вÑдпÑавлÑÑÑÑÑÑ Ð·Ð° помеÑлими пÑавоÑлавними Ñ ÑиÑÑиÑнами. ÐнÑа його назва – Ðелика Ð¿Ð°Ð½Ð°Ñ Ð¸Ð´Ð°. ÐгÑдно ÑеÑковного ÑÑÑÐ°Ð²Ñ Ð¿Ð¾Ð²Ð¸Ð½ÐµÐ½ вÑдпÑавлÑÑиÑÑ Ð¿Ñд ÑÐ°Ñ Ð²ÑенÑÑого бдÑÐ½Ð½Ñ Ð²ÑÑÑ Ð±Ð°ÑÑкÑвÑÑÐºÐ¸Ñ ÑÑбоÑ, Ñо на пÑакÑиÑÑ, зазвиÑай, вÑдповÑÐ´Ð°Ñ Ð²ÐµÑоÑÑ Ð¿’ÑÑниÑÑ.
ÐÐ°Ð½Ð°Ñ Ð¸Ð´Ð° – (з гÑеÑÑко- вÑенÑÑна молиÑва) ÑнÑий, деÑо ÑкоÑоÑений Ñин, пÑд ÑÐ°Ñ ÐºÐ¾ÑÑого молиÑовно згадÑÑÑÑÑÑ Ð¿Ð¾Ð¼ÐµÑлÑ, Ñ Ð² надÑÑ Ð½Ð° милоÑеÑÐ´Ñ Ðоже випÑоÑÑÑÑÑÑÑ Ñм пÑоÑÐµÐ½Ð½Ñ Ð¿Ñовин Ñа блаженне вÑÑне жиÑÑÑ. ÐвеÑÑÑÑÑÑÑÑ Ð²Ð¾Ð½Ð° Ñ ÑÑзний ÑаÑ: Ñ Ð´Ð¾ погÑебÑннÑ, Ñ Ð½Ð° 3,9,40 Ð´Ð½Ñ Ð¿Ð¾ ÑмеÑÑÑ, Ñ Ð´ÐµÐ½Ñ Ð½Ð°ÑодженнÑ, Ñменин Ñа на ÑÑÑниÑÑ ÑмеÑÑÑ.
Ð§Ð¾Ð¼Ñ Ð»Ñди пÑиноÑÑÑÑ Ð´Ð¾ ÑеÑкви Ñ Ð»iб?
ТÑадиÑÑйно Ñ Ð»Ñб, вино Ñа Ñлей – Ñе ÑÑ ÑеÑÑ, Ñо з давнини пÑиноÑили в Ñ Ñам, Ñк пожеÑÑвÑ. ÐÑе Ñе ÑанÑÑе бÑло поÑÑÑбно Ð´Ð»Ñ Ð·Ð²ÐµÑÑÐµÐ½Ð½Ñ Ð±Ð¾Ð³Ð¾ÑлÑжÑнÑ. У Ð½Ð°Ñ ÑÐ°Ñ Ñе Ñакож поÑÑÑбне, але ÑÑÐ¾Ð³Ð¾Ð´Ð½Ñ Ð² ÑеÑÐºÐ²Ñ Ð²Ð¸ÐºÐ¾ÑиÑÑовÑÑÑÑÑÑ Ñ Ð²Ð¸Ð½Ð¾, Ñ Ñ Ð»Ñб, Ñ Ñлей багаÑо кÑаÑÐ¾Ñ ÑкоÑÑÑ, нÑж ми викоÑиÑÑовÑÑмо Ñдома. Тож, не вÑÑаÑаÑÑи Ñвого ÑимволÑÑного знаÑеннÑ, вÑе пÑинеÑене на Ð¿Ð°Ð½Ð°Ñ Ð¸Ð´Ð½Ð¸Ð¹ ÑÑолик ÑоздÑлÑÑÑÑÑÑ Ð¼Ñж клÑÑом Ñа пÑÐ¸Ñ Ð¾Ð¶Ð°Ð½Ð°Ð¼Ð¸ Ñ ÑамÑ, Ñк милоÑÑÐ¸Ð½Ñ Ð² Ñм’Ñ Ð¿ÑоÑÐµÐ½Ð½Ñ Ð³ÑÑÑ Ñв новопÑеÑÑÐ°Ð²Ð»ÐµÐ½Ð¸Ñ ÑабÑв ÐÐ¾Ð¶Ð¸Ñ .
Чи завжди поÑÑÑбно ÑоÑÑ Ð¿ÑиноÑиÑи?
ÐазвиÑай, вÑÑÑÑÑÑ Ð»Ñди навÑÑÑ Ð½Ðµ маÑÑи доÑÑаÑнÑо богоÑловÑÑÐºÐ¸Ñ Ð·Ð½Ð°Ð½Ñ, вже на ÑнÑÑинкÑÐ¸Ð²Ð½Ð¾Ð¼Ñ ÑÑÐ²Ð½Ñ Ð²ÑдÑÑваÑÑÑ Ð¿Ð¾ÑÑÐµÐ±Ñ ÑклаÑÑи пожеÑÑÐ²Ñ Ð½Ð° Ñ Ñам, Ñ Ñаким Ñином подÑкÑваÑи ÐÐ¾Ð³Ñ Ð·Ð° Ðого милоÑеÑÐ´Ñ Ñа маÑеÑÑалÑно пÑдÑÑимаÑи ЦеÑквÑ. Так Ñамо, ÑÑлком пÑиÑÐ¾Ð´Ð½Ð¾Ñ Ñ Ð¿Ð¾Ð¶ÐµÑÑва в намÑÑÐµÐ½Ð½Ñ Ð¿Ð¾ÐºÑÐ¹Ð½Ð¾Ñ Ð»Ñдини або гÑоÑима, або певними пÑодÑкÑами. ÐвиÑайно, ÑкÑо Ñ ÑоÑÑ ÑÑого не зÑобиÑÑ, з Ñ ÑÐ°Ð¼Ñ ÑÑ Ð½ÑÑ Ñо не вижене. СлÑд лиÑе пам’ÑÑаÑи, Ñо головне не лиÑе, Ñк багаÑо ми бÑдемо жеÑÑвÑваÑи, але з Ñким ÑеÑÑем. ÐÑевидно, Ñо коли ми бÑдемо жалкÑваÑи пÑо ÑÐ²Ð¾Ñ Ð³ÑоÑÑ, Ñи навпаки – неймовÑÑно пиÑаÑиÑÑ ÑÐ¾Ð±Ð¾Ñ Ð²Ñд влаÑного благоÑеÑÑÑ – Ñе може пÑинеÑÑи пÑоÑилежний ÑезÑлÑÑаÑ.
Ðе минаймо Ñ ÑамÑ, в ÑÐºÐ¾Ð¼Ñ Ð¿Ð¾Ð²ÑÑкÑÐ°Ñ ÑвоÑиÑÑÑÑ Ð¼Ð¾Ð»Ð¸Ñва за наÑÐ¸Ñ Ð¿Ð¾Ð¼ÐµÑÐ»Ð¸Ñ !
£££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££££Ðоли на заÑÑÐ´Ð°Ð½Ð½Ñ Ð»ÑÑеÑаÑÑÑного об’ÑднаннÑ, Ñке пÑаÑÑÑ Ð¿Ñи облаÑнÑй ТеÑнопÑлÑÑÑкÑй оÑганÑзаÑÑÑ ÐСÐУ пÑÐ¸Ñ Ð¾Ð´Ð¸ÑÑ Ð¢ÐµÑÑна ÐÑгай (а пÑÐ¸Ñ Ð¾Ð´Ð¸ÑÑ Ð²Ð¾Ð½Ð° ÑаÑÑенÑко), вÑÑ ÑозÑмÑÑÑÑ – «Ñ алÑви» не бÑде. Ð ÑÐ¾Ð´Ñ Ð²ÑÑ Ð²Ð½ÑÑÑÑÑнÑо налаÑÑовÑÑÑÑÑÑ Ð½Ð° ÑеÑйозний майÑÑеÑ-ÐºÐ»Ð°Ñ Ñ Ð¿Ð¾ÑÑваÑÑÑÑÑ ÑÑÑденÑами. ÐаÑамÑвавÑи Ð¿Ð¾Ð´Ð¸Ñ , ÑекаÑÑÑ Ð½Ð° веÑÐ´Ð¸ÐºÑ Ð²Ñд пÑоÑеÑÑйного лÑÑеÑаÑÑÑного кÑиÑика. Ðднак пÑинагÑдно Ñ Ð¾ÑÑ Ð·Ð°ÑважиÑи, Ñо Ñим поÑаÑкÑвÑÑм, Ñ Ñо Ñ ÑвÑй ÑÐ°Ñ Ð¾ÑÑимÑвав поÑади Ñ Ð½Ð°ÑÑанови вÑд п.ТеÑÑни, наÑпÑавдÑ, поÑаÑÑило. Ðо лÑÑеÑаÑÑÑна ÑÑезÑ, а оÑобливо поеÑиÑна, поÑÑебÑÑ Ð½ÐµÐ¹Ð¼Ð¾Ð²ÑÑÐ½Ð¸Ñ Ð·ÑÑÐ¸Ð»Ñ Ñ Ð¿ÑаÑÑ Ð½Ðµ ÑÑлÑки над ÑÐ¾Ð±Ð¾Ñ (ÑиÑÐ°Ð½Ð½Ñ ÑнÑÐ¸Ñ , ÑнÑелекÑÑалÑÐ½Ñ Ð½Ð°Ð¿ÑаÑÑваннÑ), а й Ñе, в пеÑÑÑ ÑеÑгÑ, невÑомна Ñ Ð¿Ð¾Ð²ÑÑкденна копÑÑка ÑобоÑа над кожним напиÑаним Ñловом. Ðо напиÑаÑи можна Ñо завгодно, Ñо не ÑÑÑка. Ðле Ñк напиÑаÑи Ñаке, Ñоб воно вÑдгÑкнÑлоÑÑ Ñ ÑеÑÑÑ ÑиÑаÑа ÑонÑеÑÑÐ¹Ð½Ð¾Ñ ÑадÑÑÑÑ Ñ Ð²Ð¸ÐºÐ»Ð¸ÐºÐ°Ð»Ð¾ наÑÑ Ð½ÐµÐ½Ð½Ñ Ð¶Ð°Ð³Ñ Ð´Ð¾ жиÑÑÑ Ð½Ð° позиÑивнÑй Ñ Ð²Ð¸Ð»Ñ. ÐÑи ÑÑм ÑеÑно зÑзнаÑÑÑ, Ñо не вÑÑ Ð¼Ð°ÑÑиÑÑ Ð¹ вÑÐ´Ð¾Ð¼Ñ ÑеÑед «ÐºÑаÑного» пиÑÑменÑÑва поÑпÑÑаÑÑÑ Ð´ÑлиÑиÑÑ Ð´Ð¾ÑвÑдом Ñ ÑекÑеÑами ÑвоÑÑÐ¾Ñ ÐºÑÑ Ð½Ñ, а Ñим паÑе – Ñвого ÑÑпÑÑ Ñ.
Ð ÑÐµÐ¿ÐµÑ – пÑо мÑзикÑ. Ðо Ñого ÑÑÑ Ñе, може заÑважиÑи кмÑÑливий ÑиÑаÑ, ÑкÑо мова – пÑо поезÑÑ? ÐÑобиÑÑо Ð´Ð»Ñ Ð¼ÐµÐ½Ðµ мÑзика Ñ Ð¿Ð¾ÐµÐ·ÑÑ Ð¶Ð¸Ð²ÑÑÑ Ð½Ð° однÑй енеÑгеÑиÑнÑй Ñ Ð²Ð¸Ð»Ñ Ð·Ð²ÑÑаннÑ. Ð¢Ð¾Ð¼Ñ Ð½Ðµ здивÑвалаÑÑ, коли Ñ ÑвÑй ÑÐ°Ñ Ð´ÑзналаÑÑ, Ñо ТеÑÑна ÐÑгай за ÑÐ°Ñ Ð¾Ð¼ Ð²Ð¸ÐºÐ»Ð°Ð´Ð°Ñ ÑоÑÑепÑано. Ðе дивÑйÑеÑÑ, але Ñаме Ñей ÑÐ°ÐºÑ Ð´Ð¾Ð¿Ð¾Ð¼Ñг Ð¼ÐµÐ½Ñ Ð·ÑозÑмÑÑи неймовÑÑÐ½Ñ «Ð¿ÑиÑÑÑаÑÑÑ» ÑÑÑÑ ÑвоÑÑÐ¾Ñ Ð¾ÑобиÑÑоÑÑÑ Ð´Ð¾… напиÑÐ°Ð½Ð½Ñ ÑеÑензÑй на ÑвоÑи ÑнÑÐ¸Ñ . ÐогодÑÑеÑÑ, Ñоб напиÑаÑи добÑоÑÐ½Ñ ÑеÑензÑÑ (з Ð³Ð»Ð¸Ð±Ð¾ÐºÐ¾Ñ Ð°Ð½Ð°Ð»ÑÑикоÑ), ÑÑеба добÑе пÑойÑиÑÑ ÑÑоÑÑнками ÑекÑÑÑ, вÑоÑавÑи в Ñебе ÐºÐ¾Ð¶Ð½Ñ Ð´ÑмкÑ, ÑеÑеннÑ, Ñлово, а Ñе ж ÑеÑед ÑÑого вÑÑого виÑÑзниÑи оÑÐ¾Ð±Ð»Ð¸Ð²Ñ ÑÑилÑÑÑиÑÐ½Ñ Ð°Ð±Ð¾ лекÑиÑÐ½Ñ Ð¿ÐµÑлини, Ñа й не ÑÑлÑки. «ÐвÑлÑненнѻ оÑÑгнÑÑого вÑдбÑваÑÑÑÑÑ ÑеÑез Ñлово на папеÑÑ. Ð¢Ð¾Ð¼Ñ Ð¹ не дивно, Ñо поеÑеÑа ÑÑала пеÑеможниÑÐµÑ ÐºÐ¾Ð½ÐºÑÑÑÑ ÑеÑензÑй «Ðнига ÑÐ¾ÐºÑ ÐÑ-ÐÑ-СÑ-2007)» Ñе деÑÑÑÑ ÑокÑв ÑомÑ. Ðгодом нова пеÑеможна ÑÑ Ð¾Ð´Ð¸Ð½ÐºÐ° Ñ Ð½Ð¾Ð¼ÑнаÑÑÑ «Ð»ÑÑеÑаÑÑÑна кÑиÑика Ñ Ð¿ÑблÑÑиÑÑика» Ñ 2009-Ð¾Ð¼Ñ Ñ Ð¶ÑÑÐ½Ð°Ð»Ñ «ÐÑÑеÑаÑÑÑний ТеÑнопÑлѻ. Ð Ñе п.ТеÑÑна Ð´Ð¸Ð¿Ð»Ð¾Ð¼Ð°Ð½Ñ ÐºÐ¾Ð½ÐºÑÑÑÑв поÑÑÐ°Ð»Ñ «ÐÑквоÑд» Ð·Ð½Ð¾Ð²Ñ Ð¶ Ñаки Ñ Ð½Ð¾Ð¼ÑнаÑÑÑ «ÐÑÑеÑаÑÑÑна кÑиÑика» ÑÑи Ñоки поÑпÑÐ»Ñ 2009-2011.
У ÑÑ ÑвоÑÑÐ¾Ð¼Ñ ÐºÑÑеÑÐºÑ Ð¾ÐºÑÑм поеÑиÑÐ½Ð¸Ñ ÐºÐ½Ð¸Ð³ («ÐоÑона ÐÑÑодÑÑи», «Ð¢ÐµÑÑнин денѻ, «Ð£Ð´Ð²Ð¾Ñ Ñз ÑиÑеѻ, «ÐмпÑовÑзаÑÑÑ») Ñ Ð¹ ÑнÑÑ. Це книги Ñз ÑÑ ÑеÑензÑÑми: "ÐÐ½Ð¸Ð¶ÐºÐ¾Ð²Ñ ÑмпÑеÑÑÑ", "ÐÑбÑк ÑÑбÑка", "ÐеÑÑоном", "ÐзеÑкало", "ÐÑÑлÑмова". РзовÑÑм новенÑка, Ñка Ñе Ð¿Ð°Ñ Ð½Ðµ полÑгÑаÑÑÑним дÑÑком ÑеÑнопÑлÑÑÑкого видавниÑÑва «Ð¢ÐµÑно-гÑаѻ – "Ð§Ð°Ñ Ð´ÐµÑÑле", Ñка з’ÑвилаÑÑ Ñ Ð½Ð¾Ð²ÑÑнÑй ÑеÑÑÑ Ð¿Ñд ÐµÐ¼Ð±Ð»ÐµÐ¼Ð¾Ñ «Ð¢ÐµÑнопÑлÑÑÑка облаÑна оÑганÑзаÑÑÑ . ÐаÑÑоналÑна ÑпÑлка пиÑÑменникÑв УкÑаÑни». (ÐÐ´ÐµÑ ÑеÑÑÑ Ð¾ÑÑлÑника ÑпÑлки ÐлекÑандÑа Смика). У Ð²Ð¸Ð´Ð°Ð½Ð½Ñ Ð·ÑбÑÐ°Ð½Ñ ÑеÑензÑÑ Ñа вÑдгÑки на ÑвоÑи ÑÑÑаÑÐ½Ð¾Ñ ÑкÑаÑнÑÑÐºÐ¾Ñ Ð¿Ð¾ÐµÐ·ÑÑ Ñа пÑози ÑпÑодовж 2012-2015 ÑокÑв. РеÑензÑÑ Ð½Ð°Ð¿Ð¸ÑÐ°Ð½Ñ ÑÐ°Ñ Ð¾Ð²Ð¾ й пÑоÑеÑÑйно. Це ÑпÑÐ°Ð²Ð¶Ð½Ñ Ð·Ð½Ð°Ñ Ñдка длÑ, напÑиклад, майбÑÑнÑÑ Ð¶ÑÑналÑÑÑÑв Ñи ÑÑлологÑв, де ÑÑÑдÑÑÑÑÑÑÑ Ð¿ÑÐµÐ´Ð¼ÐµÑ «ÐÑÑеÑаÑÑÑÐ½Ð¾Ñ ÐºÑиÑики». У ÑÑй ÐºÐ½Ð¸Ð·Ñ Ð·Ð½Ð°Ð¹Ð¾Ð¼Ð¸Ð¼Ð¾ÑÑ Ð· вÑдомими Ñ Ð½Ðµ дÑже ÑвоÑÑими Ñменами – наÑими ÑÑÑаÑниками. СеÑед Ð½Ð¸Ñ Ðнна ÐагÑÑна, ЮлÑÑ ÐÑÑаковÑÑка, ÐÑба ÐазÑка, ТеÑезÑÑ ÐоÑа (пеÑеклад з нÑмеÑÑÐºÐ¾Ñ Ð¥ÑиÑÑини ÐазаÑкевиÑ), СеÑгÑй ÐанÑÑк, ÐÑбко ÐеÑеÑ, СеÑгÑй Ðадан, ÐÑина ШÑвалова, ÐаÑÐ¸Ð»Ñ ÐаÑп’Ñк, ÐÐ¾Ð»Ð¾Ð´Ð¸Ð¼Ð¸Ñ ÐÑавÑÑк, Ðогдан ÐелÑниÑÑк, ÐÐ¾Ð»Ð¾Ð´Ð¸Ð¼Ð¸Ñ Ðаниленко, СеÑгÑй Ðазо, Ð¢Ð°Ð½Ñ ÐалÑÑÑÑк, ÐÐ¾Ð»Ð¾Ð´Ð¸Ð¼Ð¸Ñ ÐÑÑÑн, ÐаÑÐ°Ð»Ñ ÐаÑÑÑник, ÐÑÐ»Ñ ÐÑÑÑÑ Ñна, ÐлекÑÐ°Ð½Ð´Ñ Ð¡Ð¼Ð¸Ðº Ñа ÑнÑÑ. ÐагаÑобаÑв’Ñ Ñмен Ñ Ð¿ÑÑÐ·Ð²Ð¸Ñ Ð½Ð°Ð³Ð°Ð´ÑÑ Ð´Ð¸Ð²Ð¾Ð²Ð¸Ð¶Ð½Ð¸Ð¹ квÑÑковий оÑÑннÑй бÑкеÑ. Ð Ñк ÑÑÑ Ð½Ðµ погодиÑиÑÑ Ñз авÑоÑÐºÐ¾Ñ Ð¿Ñо Ñе, Ñо «ÐÐ¾ÐµÑ – не лÑдина вÑинкÑ, вÑн – лÑдина Ñлова. Слово Ñ Ð²Ñинком поеÑа. Ðа поеÑиÑнÑй клÑÐ¼Ð±Ñ Ð£ÐºÑаÑни квÑÑнÑÑÑ ÑÑÑ ÐºÐ²ÑÑи, пÑеÑÑÐ½Ñ Ñвного пÑеÑенденÑа на ÑÐ¾Ð»Ñ Ð³ÐµÐ½ÑÑ, на Ð¼Ð¾Ñ Ð´ÑмкÑ, нема. Та менÑе з Ñим! Ðа ÑÐ¾Ð»Ñ Ð»ÑдеÑа може з повним пÑавом пÑеÑендÑваÑи Ñама Ð¿Ð°Ð½Ñ ÐоезÑÑ, Ñк незалежний ÑвÑдок ÑÑÑоÑÑÑ, Ñк колоÑалÑний пÑиÑкоÑÑÐ²Ð°Ñ ÑвÑдомоÑÑÑ, миÑленнÑ, бо, влаÑне, поезÑÑ Ð½ÐµÐ¼Ð¾Ð¶Ð»Ð¸Ð²Ð¾ ÑпÑоÑÑÑваÑи – вона Ð½Ñ Ð½Ð° ÑÐ¾Ð¼Ñ Ð½Ðµ наполÑгаÑ. ÐÑ ÑпÑава – вÑдкÑиÑÑÑ, кожен випадок, Ñ ÐºÐ¾Ð¶ÐµÐ½ Ð°ÐºÑ Ð¿ÑÐ·Ð½Ð°Ð½Ð½Ñ Ð´Ð»Ñ Ð½ÐµÑ – пÑиваÑний, ÑндивÑдÑалÑний. ÐоезÑÑ ÑамодоÑÑаÑÐ½Ñ Ð¹ ÑÐ¾Ð¼Ñ Ð¿ÐµÑеконлива».
Слово пиÑÑменниÑÑ Ð¢ÐµÑÑни ÐÑгай завжди виважене Ñ Ð²Ð»ÑÑне, Ñк добÑÑне зеÑно навеÑнÑ. ÐеÑÑоном ÑÑ ÐÑÑÑ Ð½Ð°Ð»Ð°ÑÑований на ÑпÑаведливÑÑÑÑ, ÑеÑÑÑ Ñ Ð²ÑдданÑÑÑÑ ÑпÑавÑ. Ðона завжди ÑкÑÑÐ·Ñ Ð½Ð° пеÑедовÑй ÑпÑлÑанÑÑÐºÐ¸Ñ Ð·Ð°Ñ Ð¾Ð´Ñв.
Хочете повідомити нам свою новину? Пишіть на електронну адресу ifnews.org.ua@gmail.com. Слідкуйте за нашими новинами в Твіттер і долучайтеся до нашої групи і сторінки у Фейсбук.
Джерело: TeNews